SEMBANG BOLA

JADUAL LIGA SUPER 2012

31 Mac 2012 (Sabtu)

SABAH lwn Selangor
(Std. Likas, 8.15 mlm)

14 January 2012

WHO WILL BE THE KING OF BORNEO ???



Hari yang dinanti telah tiba, perhitungan siapa bakal "RAJA BORNEO" akan ditentukan malam ini dalam pertemuan klasik antara Sabah menentang Sarawak di Stadium Likas. Sabah yang mengalami kekalahan pertama dalam saingan Liga Super kepada Felda United selasa lalu berazam bangkit untuk tidak sekali lagi mengalami kekalahan lebih-lebih lagi berhadapan dengan penyokong sendiri. Justin Ganai semestinya sudah menyediakan ramuan terhebat buat sang pengunjung "Bujang Senang" untuk disentap malam ini. Formasi 4-3-3 yang diterapkan oleh beliau sudah cukup membuktikan Sabah bakal menggempur habis-habisan kubu Sarawak malam ini. Syed Adney sekali lagi akan diberi kepercayaan untuk menjaga gawang Sabah walaupun beliau tewas dengan 2 jaringan pemain Felda selasa lalu. Kapten "Sabahawks" Reithauddin Embran akan mengetuai barisan belakang Sabah yang turut dibarisi oleh Mafri Balang, Ronny Harun, Sumardi Hajalan, dan Rosdin Wasli. Sabah bakal menurunkan tiga gandingan tengah yang pastinya diketuai oleh Brendan Gan, Sharul Azhar Ture dan Radzi Hussein yang akan menggerakkan corak serangan bagi membantu Michail Baird, Zainizam Marjan dan Bobby Gonzalez untuk mencari gol. 

Namun, Sarawak pastinya sudah bersedia menghadapi ancaman Sabah malam ini. kemenangan dan seri dalam 2 perlawanan persahabatan sebelum ini sudah cukup membuktikan Sarawak adalah pasukan liat untuk dikalahkan.  Kapten mereka Mohd Hairol Mokhtar bakal menghadapi Michail Bird dan kawan-kawan dengan kawalan ketat. Serangan balas Sarawak adalah yg berbahaya jika Sabah tidak memfokuskan barisan benteng dikala mereka sedang asyik menyerang. Gandingan Kalle Sone dan Zamri Morshidi boleh menciptakan gerun kepada benteng Sabah jika kedua pemain ini dibiarkan berlegar sesuka hati dikawasan Sabah. Secara tradisinya, pertemuan 2 jiran Borneo ini akan menampilkan permainan yang seimbang. Apapun, Good Luck buat pasukan Sabah. Semoga kemenangan akan berpihak kepada Sabahawks.!

BARISAN KEMUNGKINAN :

SABAH : Syed Adney, Reithauddin Embran, Mafri Balang, Ronny Harun, Sumardi Hajalan, Shahrul Azhar Ture, Radzi Hussein, Brendan Gan, Zainizam Marjan, Bobby Gonzalez dan Michail Baird.

Simpanan : Irwan Jamil, Fariss Azlan, Rosdin Wasli, Zuraindey Jumai, Rozaimi Abd Rahman, Sharudin Yakup, K.Thanaraj, Juffri Omopor, Naim Ahmad.

SARAWAK : Saiful Amar Sudar, Mohd Hairol Mokhtar, Guy Bwele, Mazwandi Zakeria, Yosri Derma Raju, Ashri Cuchu, Azizan Baba, K.Rajan, Zamri Morshidi dan Kalle sone

Simpanan : Sani Anuar Kamsani, Ramesh Lai Ban Huat, Dzulazlan Ibrahim, Azizan Saperi, Benedict Martin, K.Depan, K.Ravindran, Mohd Rasyid Aya.

LAIN-LAIN PERLAWANAN HARI INI :


KUALA LUMPUR VS T-TEAM


TERENGGANU VS FELDA UNITED


JOHOR FC VS N. SEMBILAN


KEDAH VS LIONS XXI


SELANGOR VS PERAK

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...