SEMBANG BOLA

JADUAL LIGA SUPER 2012

31 Mac 2012 (Sabtu)

SABAH lwn Selangor
(Std. Likas, 8.15 mlm)

12 January 2012

FELDA ATASI SABAH


Harapan dan impian penyokong Sabahawks untuk melihat skuad Sabah menang dalam game pertama Liga Super 2012 berkecai apabila Felda United menjinakkan Sabah 2-0 di Stadium Hang Jebat pada Selasa lalu. Sabah yang diperkuatkan oleh 2 pemain import dari Australia gagal memanfaatkan peluang itu walaupun menguasai perlawanan tersebut. 

Bermula dengan rentak perlahan pada awal permainan menyaksikan Felda United lebih banyak menguasai barisan tengah manakala Sabah turut mengintai ruang dan peluang menerusi gandingan penyerang Sabah Bobby Gonzales dan Michail Baird. Sabah lebih awal menggegar jariang skuad Felda pada minit ke 20 menerusi perancang tengah Sabah Sharul Azhar Ture namun pengadil perlawanan membatalkan jaringan tersebut kerana sharul sudahpun dalam kedudukan offside. Sebaliknya Felda berjaya membuka jaringan pada minit ke 26 menerusi rembatan Mohd Raimi md Nor, gol tersebut berpunca daripada rembatan Mohd Farderin Kadir yang ditepis Syed Adney dan muntah ke kaki Mohd Raimi lalu beliau menguis bola tersebut untuk Felda mendahului 1-0. 

Penyerang berbakat yang sedang meningkat naik Yong Kuan Yong menambah jaringan Felda diminit ke 29 apabila menanduk bola ke gawang Sabah yang sudah pun ternganga selepas Syed Adney terkeluar dari posisinya untuk Felda menamatkan separuh masa pertama dengan mendahului Sabah 2-0.

Bersambung babak kedua, Sabah lebih banyak mengatur serangan yang diketuai oleh Brendan Gan dan Sharul Azhar Ture namun gagal membuahkan hasil. Kemasukan Zainizam Marjan juga tidak dapat membantu Sabah menghasilkan gol. Mungkin selepas ini Justin Ganai harus menukar taktik dan kesebelasan skuad Sabah apabila bertemu jiran mereka Sarawak pada perlawanan kedua Liga Super Sabtu ini di Stadium Likas.

Keputusan muktamad, Felda 2-0 SABAH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...