SEMBANG BOLA

JADUAL LIGA SUPER 2012

31 Mac 2012 (Sabtu)

SABAH lwn Selangor
(Std. Likas, 8.15 mlm)

15 February 2012

SABAH TUMBANGKAN "THE CITY BOYS"



Seolah-olah melepaskan geram, Sabah bertindak garang menumbangkan pasukan Kuala Lumpur 2-0 di Stadium Likas sebentar tadi. Selepas mencatat keputusan seri dalam tiga perlawanan terakhir, Sabah akhirnya menemui semula rentak kemenangan dengan bertindak agresif untuk menyerang kubu Kuala Lumpur. 

Pemain skuad Piala Presiden, Mohd Rozaimi Abd. Rahman menjaringkan gol pertama beliau dalam Liga Super dan gol pertama Sabah pada minit ke 36 hasil gandingan mantap beliau bersama rakan sepasukan Leopold Alphonso Otong dibahagian tengah untuk kedudukan Sabah mendahului 1-0 di babak pertama.

Bersambung babak kedua, Michael Baird berjaya menjaringkan gol kedua hasil serangan pantas Sabah dimana beliau melarikan bola secara solo dan terus membuat rembatan ke pintu gol Kuala Lumpur untuk Sabah didepan 2-0. Kedua-dua pasukan selepas itu sering kali bertukar serangan dan K.Lumpur mendapat peluang terbaik pada minit ke 76 namun sepakan pemain mereka hanya mampu terkena tiang gol sabah. Sehingga tamat 90 minit, kedudukan kekal untuk Sabah mencatat kemenangan kedua dalam Liga dan memungut 10 mata.

KEPTUSAN LAIN LIGA SUPER :

Felda Utd 0-3 T-Team
Johor FC 1-2 Sarawak
N.Sembilan 1-1 PKNS
Perak 1-2 LIONS XII
Selangor 2-1 Kelantan
Terengganu 1-1 Kedah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...