SEMBANG BOLA

JADUAL LIGA SUPER 2012

31 Mac 2012 (Sabtu)

SABAH lwn Selangor
(Std. Likas, 8.15 mlm)

26 February 2012

SABAH BERI TENTANGAN..!!!


Walaupun kalah 0-1 kepada skuad kebangsaan, pemain Sabah wajar diberikan pujian diatas kejayaan mereka memberi saingan kuat kepada anak buah K.Rajagopal. Malah kalau tidak gol Amar Rohidan yang dikatakan terkena benteng pertahanan Sabah sebelum melantun ke jaring gol, keputusan mungkin seri.

Sejak wisel dimulakan di separuh masa pertama, Sabah tampak garang menyerang kubu pertahanan skuad negara. Malah empat percubaan terbaik Sabah diseparuh masa pertama juga gagal disudahkan oleh para pemain. Pada babak kedua, 25,000 penyokong Sabah hampa apabila jaringan dilakukan oleh Rozaimi Abd. Rahman dibatalkan pengadil kerana terkena tangan selepas menerima hantaran lintang dari Michael Baird pada minit ke 60. Brendan Gan merupakan pemain terbaik perlawanan semalam dan beliau berjaya menghidupkan bahagian tengah Sabah yang mengelirukan barisan pertanan kental skuad negara namun nasib tidak menyebelahi Sabah sehinggalah jaringan "nasib" Amar Rohidan pada minit ke 79'.

Aksi penyerang sensasi negara yang ditunggu tunggu, Safee Sali dan Penjaga Gol utama negara, Khairul Fahmi Che Mat hanya diturunkan oleh K.Rajagopal diminit minit akhir perlawanan. Keputusan muktamad, Malaysia menang 1-0.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...