SEMBANG BOLA

JADUAL LIGA SUPER 2012

31 Mac 2012 (Sabtu)

SABAH lwn Selangor
(Std. Likas, 8.15 mlm)

28 February 2012

HARDI, FIRDAUS DIDENDA, GANTUNG 5 PERLAWANAN


Dua pemain Felda United, Hardi Jaafar dan Mohd Firdaus Fauzi terselamat daripada hukuman gantung satu musim selepas kedua-dua pemain yang terlibat dalam insiden pergaduhan dengan penyokong Negeri Sembilan di Stadium paroi dikenakan penggantungan lima perlawanan dan denda RM5,000 seorang.

Ia gara-gara Hardi dan Firdaus hanya didapati bersalah oleh Jawatankuasa Disiplin FAM yang dipengerusikan oleh Datuk Taufik Razak kerana memanjat pagar dan menyerang penonton, namun terlepas bagi satu lagi pertuduhan iaitu mempunyai niat bergaduh dengan penonton.

Menurut Penolong Pengurus Felda United, Faisal Zakariah, dia benar-benar rasa lega dengan keputusan yang diberikan kerana ia satu hukuman paling ringan dijatuhkan kepada kedua-dua pemainnya. "Hardi dan Firdaus hanya didapati bersalah bagi pertuduhan pertama kerana memanjat pagar dan menyerang penonton tetapi terlepas pertuduhan kedua iaitu menyerang penonton untuk tujuan bergaduh.

Sementara itu Hardi menerima keputusan itu dengan redha sambil bersyukur kerana hanya digantung lima perlawanan namun melahirkan rasa kecewa dengan pa yang terjadi. "Saya hairan dengan sikap penonton, pasukan mereka telah menang, jadi mengapa mereka tidak berpuas hati lagi, sebelum ini saya tidak terlibat dalam pergaduhan sebegini" katanya.

Info : malaysialeague.esq2u.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...