SEMBANG BOLA

JADUAL LIGA SUPER 2012

31 Mac 2012 (Sabtu)

SABAH lwn Selangor
(Std. Likas, 8.15 mlm)

04 January 2011

ASTRO PENAJA LIGA MALAYSIA 2011


FAM dapat tajaan lumayan Astro RM220j


PETALING JAYA 2 Dis. - Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) mendapat suntikan penajaan baru empat tahun yang lumayan bagi Liga Malaysia mulai musim ini yang berjumlah RM220 juta apabila melantik Astro Media sebagai rakan media sekali gus ejen pemasarannya.

Penajaan itu meliputi hak penyiaran yang bernilai RM30 juta setiap tahun manakala RM100 juta lagi bakal dilaburkan syarikat TV satelit berbayar itu bagi kegiatan promosi bola sepak dan luar gelanggang tanpa menghalang kerjasama dengan rangkaian TV lain yang ditonton percuma. - Utusan



Astro, FAM bakal materai perjanjian RM120 juta



KELANA JAYA, (D5 Sports) - Astro bakal menjalinkan kerjasama dengan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) bernilai RM120 juta bermula dari tahun 2011 hingga 2014 sebagai rakan media. 

Berita gembira itu diumumkan Timbalan Presiden FAM, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah ketika sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Khas Exco FAM di wisma badan induk itu.

Menurut Tengku Abdullah, dengan perjanjian itu FAM akan memperolehi RM30 juta menerusi Malaysia Super League Sdn. Bhd. (MSL).

Perjanjian tersebut tidak hanya merangkumi perlawanan dalam Liga Super dan Liga Perdana, malah Piala Malaysia, Piala FA, Piala Presiden, Piala FAM dan Piala Sumbangsih.

Turut hadir sama dalam majlis berkenaan Timbalan Presiden FAM, Tan Sri Anuar Musa menjelaskan Astro berjaya memenangi hak itu kerana pada asasnya menawarkan jumlah yang lebih tinggi berbanding pembida-bida lain, secara tidak langsung membantu kewangan FAM.

Bagaimanapun pesaing televisyen yang lain masih dapat menyiarkan liputan mengenai perlawanan Liga Malaysia (Liga M) dan mereka perlu berbincang dengan Astro. 





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...